Ett öppet event där man tittar på en praktisk användning av AI i grundskolan, med målgrupp pedagoger åk 4-6.
När: 8 jan 2025, 10:00–14:00
Plats: Gradängen
Collegium, Teknikringen 7, 583
Event Details
Ett öppet event där man tittar på en praktisk användning av AI i grundskolan, med målgrupp pedagoger åk 4-6.
År 2018 tog FN initiativet att göra den 24:e januari till Internationella utbildningsdagen. Initiativet är kopplat till arbetet med Agenda 2030, där ett av de globala hållbarhetsmålen fokuserar på utbildningens centrala roll
Event Details
År 2018 tog FN initiativet att göra den 24:e januari till Internationella utbildningsdagen. Initiativet är kopplat till arbetet med Agenda 2030, där ett av de globala hållbarhetsmålen fokuserar på utbildningens centrala roll i att främja både trygga samhällen och hållbar utveckling.
Varje år sedan 2017 infaller Källkritikens dag den 13 mars.
Internetstiftelsen och Källkritikbyrån delar varje år ut källkritikspriset ”Den gyllene förstoringsglaset” i samband med dagen. Vem kommer vinna i år?
Uppmärksamma dagen
Event Details
Varje år sedan 2017 infaller Källkritikens dag den 13 mars.
Internetstiftelsen och Källkritikbyrån delar varje år ut källkritikspriset ”Den gyllene förstoringsglaset” i samband med dagen. Vem kommer vinna i år?
Uppmärksamma dagen i skolan genom att arbeta med faktagranskning, källkritik eller källtillit. Du hittar några förslag på övningar från oss på Mediekompass nedan.
Årets Dagstidning är ett event som Tidningsutgivarna, TU, arrangerar för hela dagstidningsbranschen. Priserna har delats ut sedan 2005 och eventet består av Dagspressdagen, med för branschen angelägna seminariepunkter, och avslutas
Event Details
Årets Dagstidning är ett event som Tidningsutgivarna, TU, arrangerar för hela dagstidningsbranschen. Priserna har delats ut sedan 2005 och eventet består av Dagspressdagen, med för branschen angelägna seminariepunkter, och avslutas med en prisutdelning och gala.
Det är branschens viktigaste träffpunkt för kunskap, erfarenhetsutbyte och glädje. Tävlingen syftar till att uppmärksamma mediehusens publicistiska kunnande, innovationskraft och det viktiga demokratiska uppdraget.